fbpx

אתר הבית של חולי CML

פגישה מס' 121- מרץ 2014

 ג'  באדר ב',  תשע"ד

 5 למרץ,  2014

 

פגישת קבוצה למידע ותמיכה עצמית לחולי CML

פגישה מספר 121, מרץ 2014

 

קבוצת המידע והתמיכה הארצית לחולי CML  (לוקימיה מילואידית כרונית), נפגשת אחת לחודש, בדרך כלל בכל יום רביעי הראשון בחודש בשעות 16.00-18.00 בבית החולים לניאדו בנתניה. לעיתים יש שינויים בימי הפגישה ואלו מפורסמים בחלון החדשות באתר האינטרנט של העמותה,  www.cml.org.il.

להלן פרטים על המפגשים הקרובים שלנו: המפגש הבא יערך ביום רביעי 2.4.2014 בשעה 16.00-18.00בבית החולים לניאדו בנתניה. אורחת המפגש תהיה ניצה שלוסברג שהיא דיאטנית קלינית אונקולוגית שמלווה חולים בתחום של תזונה נכונה ואורח חיים בריא.

המפגש האחרון הוקדש לנושא של ביטוחי בריאות בכלל וביטוח סיעודי בפרט. היה לנו את הכבוד לארח 2 מומחים גדולים בתחום. הראשון הוא אבי רייטן שבשנים האחרונות מתמחה בענף ביטוחי הסיעוד ובתוך כך:

o        מקים את חברת "אופק זהב בע"מ " – מרכז ידע והכשרה להגנה סיעודית.באתר שלהם ניתן למצוא הרבה מידע על הנושא: www.ofekzahav.com

o        מרצה ומעביר הכשרות בקרב סוכני ומנהלי חברות הביטוח, ומרצה לקהל שמחוץ לענף הביטוח.

o        מפרסם מאמרים בנושא, ומעמיד לרשות הציבור מצגות עדכניות בהן השוואות בין תוכניות הביטוח הסיעודי הנמכרות בארץ הן ע"י חברות הביטוח והן ע"י קופות החולים.

o        משמש כיועץ לארגונים בתחום הביטוח הסיעודי.

o        מפתח שיטות שווק ומכירה לביטוחי סיעוד.

להלן עיקרי ההרצאה של אבי:

הבעיה הסיעודית – תקציר הרצאה

5.3.2014

 

אדם במצב סיעודי נדרש להוצאות כספיות גדולות המעיקות עליו ועל משפחתו. להלן עיקרי הדברים המציגים את הבעיה, מחד גיסא, ואת הפתרונות הקיימים במדינה – מאידך.

 

ההבט החוקי:

חוק בריאות ממלכתי אינו מטיל את האחריות לטיפול באדם סיעודי על קופות החולים. חוק דיני מזונות והחוק הפלילי במדינה מטילים את האחריות על המשפחה ובהעדר יכולת כספית חוק הביטוח הלאומי מסייע לסיעודי הנמצא  בביתו ומשרד הבריאות מסייע במימון האשפוז הסיעודי.

 

הוצאות טיפול:

הוצאות טיפול ביתי עם מטפלת צמודה (ברוב המכריע – מטפלת זרה) נעות בין 8,000 ₪  ל- 10,000 ₪ בחודש. עלות שכר, תנאים סוציאליים, ביטוחים כלכלה טיפולים רפואיים ועוד. כ- 90,000 ₪ בשנה.

הוצאות אשפוז סיעודי נעות בין 9,000 ₪ ל- 19,000 ₪ בחודש מותנה בטיבו של המוסד הסיעודי. כלומר בין 120,000

ל- 250,000 ₪ בשנה.

 

הביטוח לאומי – חוק הסיעוד:

על מנת לקבל את הסיוע מהביטוח הלאומי על המבקש לענות על התנאים הבאים:

–          גיל פרישה (זכאות לקצבת זקנה).

–          להיות בבית או בקהילה ולא במוסד סיעודי.

–          מבחן הכנסות של המבקש ובן/בת הזוג.

הסיוע ניתן באמצעות עזרה כספית למטפלת. מי שזכאי למלוא הזכויות יקבל :

–          במצב קל     – 10 שעות בשבוע.

–          במצב בינוני – 16 שעות בשבוע (למטפלת ישראלית – 19 שעות).

–          במצב קשה  – 18 שעות בשבוע (למטפלת ישראלית 22 שעות).

לבעלי הכנסה בינונית או גבוהה רק 50% או בכלל לא !!

 

משרד הבריאות – סיוע באשפוז – "קוד":

מי שנזקק לאשפוז סיעודי יכול לפנות ולבקש עזרה ממשרד הבריאות. המבקש/ת בן/בת הזוג והילדים מחויבים להגיש הצהרת הון מפורטת לפיה יקבע משרד הבריאות מה חלקו של כל אחד מהם בהוצאה. היה ולא ניתן לגבות את כל העלות מהמשפחה, ישלים  משרד הבריאות את החסר.

מודגש שהסדר זה חל רק על המוסדות איתם למשרד הבריאות יש הסכם ואלה בדרך כלל המוסדות הבינוניים ברמתם.

 

קופות החולים:

קופות החולים מציעות לעמיתיהן להצטרף לביטוח סיעודי קבוצתי הנרכש עבורם בחברות הביטוח. הכיסויים של הקופות אינם זהים (ניתן לראותם באתר "אופק זהב"). ככלל ביטוחים אלה מספקים רק כמחצית מהצורך בפועל ואף זאת לתקופה קצרה יחסית (5 – 6 שנים).

מומלץ לנסות להצטרף לביטוחים אלה או לפחות לוודא שיש ביטוח כזה לכל אחד מבני המשפחה !!.

 

ביטוחים קבוצתיים ארגוניים:

עפ"י הוראת הפיקוח על הביטוח כל הביטוחים הקבוצתיים הארגוניים יבוטלו בתוך זמן קצר. מי שיש בידיו ביטוח כזה יוכל לרכוש ביטוח זהה בחברת הביטוח ללא הצהרת בריאות. המחיר יהיה גבוה אך עדיף כך על מאומה. יש להזדרז בהחלטה.

 

סיכום:

הבעיה הכספית במצב סיעודי קשה ועל מנת שהנטל לא יפול על בני המשפחה, יש להיערך אליה.

רצוי שיהיה הביטוח של קופות החולים ומי שיכול שירכוש גם ביטוח פרטי. יש מגוון שלם של ביטוחים העונה לצרכים שונים ובמחירים שונים.

כל מי שאינו מכוסה בביטוח ואף לא יכול לרכוש ביטוח עקב מצבו הרפואי או הכספי, מן הראוי שישמור על רכושו וכספו ולא יחלקם בעודו בחיים כדי לאפשר לו בעת מצוקה לטפל בעצמו ולא להות תלוי בחסדם של אחרים.

בהזדמנות זו תודה לאבי על ההרצאה המקצועית והמקיפה.

 

המרצה השני היה עו"ד חיים קליר, שמתעסק כבר שנים רבות מאד בהגנה על זכויות חולים ומבוטחים ומייצג אותם בתביעות רבות מול חברות הביטוח בעיקר אבל גם מול מוסדות המדינה כמו ביטוח לאומי.

התביעות העיקריות שחיים מתעסק בהן הן בגין תרופות, טיפולים וניתוחים נגד קופות החולים, קצבאות נפגעי עבודה ונכות כללית נגד ביטוח לאומי, תגמולי ביטוח ואובדן כושר מול חברות הביטוח, רשלנות רפואית ועוד.

קופות החולים פועלות מכוח חוק ביטוח בריאות ממלכתי וכמו כן חל כליהן ועל שירות השב"ן (שירותי בריאות נוספים), המשפט הציבורי שמחייב אותן לנהוג בסבירות, הגינות ושוויון תוך הקפדה על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. עו"ד קליר נתן דוגמא של חולה CML שנכשל בטיפול בגליבק ועבר השתלת מח עצם מאמו שנכשלה, והרופא המטפל המליץ על השתלה נוספת מתורם זר בעל התאמה חלקית בלבד. הקופה סירבה בטענה שזה טיפול ניסיוני שאינו בסל הבריאות, ובתביעה שהוגשה פסקה שופטת בית הדין לעבודה שהסל כולל גם טיפול ניסיוני עם סיכויים אפסיים ועל הקופה לממן את ההשתלה.

תאגידי הביטוח פועלים מכוח רישיון מבטח שנותן להם כוח עצום, הטבות וכוח כלכלי, ולכן כל השוק נמצא בידיים של 5-6 קבוצות ביטוח עיקריות שכוללות את כלל, הראל, מגדל, הפניקס ומנורה ועוד מספר חברות קטנות יותר.

גמלת סיעוד מיועדת למבוטחים מקבלי קצבת זקנה מהביטוח הלאומי התלויים בעזרת הזולת בביצוע פעולות היום יום כמו רחצה, לבישה וכולי. הטיפול הסיעודי אינו כלול בסל הבריאות אלא במקרים נדירים. דרגת הסיעודיות נקבעת על פי מספר הפעולות מתוך ה- 6 פעולות שנקראות ADL שהחולה אינו מסוגל לבצע, וגם אם הוא נמצא במצב שנקרא תשישות נפש. ישנם 5 תנאים לקבלת גמלת סיעוד ובנוסף בדיקה תפקודית של אחות בבית החולה. חיים נתן טיפים להתנהגות המשפחה בעת ביצוע הבדיקה והם נמצאים במצגת שתועלה לאתר האינטרנט שלנו. (לקריאת המצגת לחץ כאן…)

חיים גם התייחס בקצרה לנושא עזרה במימון מוסד סיעודי שעלותו בממוצע כ- 12,000 ש"ח לחודש. משרד הבריאות מסייע לפי קריטריונים ועל פי היכולות הכספיות של החולה ובני משפחתו. הסיוע יקבע על ידי ועדה ויש רשימת המתנה שאורכה היום כ- 3 חודשים.

בהמשך המצגת של עו"ד קליר ישנם דוגמאות לתביעות ופסיקות בית משפט בנושאים אלו של ביטוח סיעודי.

חיים התייחס גם לנושא שלאט הרבה מודעים אליו שקרנות הפנסיה השונות שרובנו מחזיקים, משלמות גם 3 סוגי פנסיות: פנסיית זקנה, פנסיית נכות ופנסיית שאירים. לקרן הפנסיה יש תקנון משלה ורופאים מטעמה אבל ניתן לערער על החלטות שלהם.

משרדו של עו"ד חיים קליר, פרסם מדריך לתובעים תגמולי ביטוח וכמו כן ניתן לקבל מידע נוסף באתר האינטרנט שלהם : WWW.KALIR.CO.IL

בהזדמנות זו תודה לחיים על התנדבותו להגיע ולהרצות לנו על נושאים חשובים.

 

חדשות מהקבוצה-

סוף השבוע של מודעות ל-CML ההרשמה לסוף השבוע שלנו שיתקיים בימים חמישי- מוצ"ש 5-7 לחודש יוני במלון דן כרמל בעיצומה. עברנו כבר את 90 החדרים מתוך 100 החדרים שהזמנו, כך שאני מאד ממליץ לכל מי שעדיין לא נרשם ומתכונן להשתתף, להירשם בהקדם כל עוד יש חדרים מובטחים.

דורון גולדמן-  חברינו דורון קיבל בשבוע שעבר את תרופת הבוסוטיניב של חברת פייזר על בסיס חמלה ולמיטב ידיעתנו הוא החולה הראשון בישראל שמטופל בתרופה. נאחל לדורון הצלחה בטיפול והרבה בריאות.

דחיית המפגש של סניף דרום- המפגש שהיה מתוכנן להתקיים ביום רביעי 12.3 בבית החולים סורוקה בבאר שבע, נדחה עקב סיבות שאינן תלויות בנו. הודעה על המועד החדש של המפגש תגיע בקרוב

 

נשמח לראותכם בפגישה הבאה בחודש אפריל

ביום רביעי, 2.4.2014

אל תתנו לתקווה לברוח מליבכם

 

לפרטים ושאלות אנא צרו קשר עם:

שרף גיורא, רחוב קיש 15 , נתניה 42248

טלפון:    09-8348498

נייד:      0507-516690

דואר אלקטרוני: [email protected]

 

                                                             

דפים

יצירת קשר

© 2021, כל הזכויות שמורות ל- עמותת חולי CML בישראל