fbpx

אתר הבית של חולי CML

פגישה מס' 111- פברואר 2013

                                                                כו'  בשבט,  תשע"ג

                                                                 6 לפברואר,  2013

 

פגישת קבוצה למידע ותמיכה עצמית לחולי CML

פגישה מספר 111, פברואר 2013

 

קבוצת המידע והתמיכה הארצית לחולי CML  (לוקימיה מילואידית כרונית), נפגשת אחת לחודש, בדרך כלל בכל יום רביעי הראשון בחודש בשעות 16.00-18.00 בבית החולים לניאדו בנתניה. לעיתים יש שינויים בימי הפגישה ואלו מפורסמים בחלון החדשות באתר האינטרנט של העמותה www.cml.org.il .

להלן פרטים על המפגשים הקרובים שלנו:

המפגש הבא בחודש מרץ יערך ביום רביעי 6.3.2013 בשעה 16.00-18.00בבית החולים לניאדו בנתניה, ונארח בו את צביה רן שתדבר על איך אפשר להתמודד עם מחלת סרטן ביתר קלות בעזרת 10 טיפים שיהפכו את ההתמודדות לקלה יותר.כשהמחלה מתגלה משתנים כמעט כל סדרי עולם בעבודה, במשפחה ואפילו בינכם לבין עצמכם. רגשות שונים שאולי לא הכרתם קודם מרשים לעצמם לפרוץ החוצה: פחד מההווה ומהעתיד, פחד מכאב, תחושת בגידה של הגוף ושאלות כמו: למה לי? למה עכשיו? כמו כן יש בלבול רב בקשר לבחירת הרופא, הטיפולים, טיפולים משלימים ועוד.

בחודש אפריל נקיים את "סוף השבוע למודעות ל-CML מספר 7" במלון רויאל רימונים ים מהמלח, בתאריכים 18-20 לאפריל. פרטים נוספים בהמשך הסיכום.

במפגש האחרון היה לנו את העונג לארח את דר מיכאל פרסיקו, רופא אף אוזן ובנוסף מטפל בשיטת ההומיאופתיה. מיכאל הרצה לנו על בריאות, מחלה וריפוי באופן כללי והומיאופתיה באופן ספציפי. ברצוני להדגיש כי התברר לנוכחים שהומיאופתיה היא לא פחות עניין פילוסופי מאשר שיטת ריפוי, ואין להשליך מהדברים שנאמרו לגבי טיפול ב- CML. בייחוד הדגיש המרצה שההומיאופתיה לא נועדה להחליף טיפולים קונבנציונליים, אלא להינתן במקביל או בנוסף להם. מיכאל נולד בקיבוץ וגדל כבן להורים ששניהם היו רופאים. למרות זאת מיכאל הדגיש לא פעם במהלך ההרצאה כי חולים חייבים להיזהר מרופאים, שלמרות שכוונתם טובה ורצונם לרפא את החולה, הם עוסקים רק בצד המדעי – הטכני של המחלה, אבל לא בבריאות עצמה. רופאים מרגישים מחויבות לעזור לחולה באמצעות מגוון טיפולים ותרופות, אבל לא בנויים לטפל בשורש הבעיה, במה שגורם להתפרצות המחלה. למשל כשלילד יש דלקת באוזן, הרופא ייתן לו אנטיביוטיקה, הדלקת תחזור ושוב הרופא ייתן אנטיביוטיקה חזקה יותר, וכן הלאה. אין בשיטה זו ריפוי אמיתי, אלא טיפול בסימפטומים של המחלה.

מיכאל היה עד גיל 38 רופא אף אוזן רגיל וטיפל באותן השיטות כמו שיתר הרופאים מטפלים. כשחזר יום אחד מחו"ל הרגיש שחסר משהו בטיפול שהוא נותן. הוא התחיל ללמוד במשך שנה רפואה סינית, ושם הכיר את נושא היינג והיאנג שהם למעשה 2 ניגודים כמו שחור ולבן שמשלימים זה את זה.  מיכאל המשיך ללמוד לימודי יהדות בסמינר אורנים, במשך 3 שנים. כל הלימודים האלו הובילו אותו לתובנה שיש לטפל באופן שונה ממה שהוא עשה עד כה.

מיכאל הבין שיש את הגוף החיצוני והנפש הפנימית שגם הם ניגודים שמשלימים אחד את השני. המחלה היא העברה של לחץ פנימי שהגוף מוציא החוצה. לכן אם יש למישהו מחלה, צריך גם לטפל בבעיה הפנימית. כאן מתחילים המחלוקות בין הרפואה הקונבנציונלית לבין הרפואה המשולבת.

התנך הוא לדברי מיכאל, ספר ריפוי מעולה. בכל פרשת שבוע יש סיפור של דרך ריפוי אם מבינים את הדרש ולא רק את הפשט. לכן רופא שמשלב מוזיקה או טבע בטיפול לחולה, יכול באמת לרפא ולעזור. פסוק ענק בתנך אומר-" חנוך לנער על פי דרכו". כשמישהו חולה עזור לו על פי הפנימיות שלו, אותה צריך מרפא טוב ללמוד ולהכיר לפני שהוא מתחיל טיפול כלשהוא. הדרך הטובה ביותר לכך היא בעזרת מתן חום ואהבה.

ההומיאופתיה היא דרך נוספת לחזק את החולה על פי דרכו. היא מנסה למצוא בטבע משהו שדומה בתכונות לאדם מסוים ולתת אותו לאותו אדם כדי לחזק אותו מבפנים. משתמשים בתמיסות טבעיות מאד מדוללות שאין בהם כלל מולקולות וכל זאת הן עוזרות לחיזוק הפנים ותורמות ליכולת לעשות תיקון פנימי.

ההרצאה הייתה מאד מעניינת ומרתקת תוך שימוש בהרבה פסוקים מהתנך ומתן פירושים שונים למקובל. דר פרסיקו כתב ספר בשם " מחלה זה דבר בריא" שמפרט על הנושא. תודה למיכאל על ההרצאה והתנדבותו להגיע אלינו.

חדשות מהקבוצה-

כנס שנתי של העמותה- הכנס השנתי שלנו יתקיים בתאריך- 18-20 לחודש אפריל 2013. הכנס יתקיים במלון רויאל רימונים בים המלח. בכנס ישתתפו מיטב המומחים למחלה כמו פרופ' דינה בן יהודה, פרופ' אלה נפרסטק מאיכילוב, פרופ' פיה רענני מבילינסון, דר מיה קורן מיכוביץ משיבא ודר נטע גולדשמיט מהדסה עין כרם. כמו תמיד נשלב בכנס הרצאות וסדנאות חשובות עם פעילות חברתית מהנה ומגוונת. ביום חמישי בערב, 18.4 נקיים ערב טברנה יוונית סוער ומהנה, ובערב של יום שישי נצחק כולנו בהצגה  "נישואים גרעיניים". ביום שישי אחרי ההרצאות, נצא לסיור מיוחד במצדה.

למייל זה מצורף טופס הרשמה לכנס, וכל מי שעדיין לא נרשם ומעוניין לשריין מקום מוזמן למלא את הטופס ולהחזיר לגיורא לפי הפרטים בטופס.רק מי ששולח את טופס ההרשמה מבטיח את מקומו בכנס.

העמותה תממן את עלות הכנס לחברים ששילמו את דמי החבר השנתיים, והעלות לבני הזוג הינה 1250 ₪ לכול סוף השבוע.

מכיוון שכרגע משוריינים במלון 100 חדרים ויש כבר כ- 80 חדרים מוזמנים, כל מי שעדיין לא נרשם, מוזמן לעשות זאת בהקדם על בסיס " כל הקודם זוכה".  

 

אריק הפסיכולוג שלנו- להלן מייל שקיבלתי מאריק בעקבות ההלצה שלנו על סוף שבוע של עמותת שחר שפרסמנו בחודש שעבר:

שלום גיורא,

אני רוצה לשתף אותך ואת החברים בחוויות מהשבוע ל״מחלימים מסרטן״ שמארגנת עמותת שחר למבוטחי כללית מושלם.

למרות שבשנתיים האחרונות אריק לא משתתף במפגשים החודשיים אנחנו עוקבים אחרי המייל וכך קיבלנו את ההודעה על שבוע החלמה במלון דן בירושלים. נרשמנו ובילינו שבוע. מדהים של מנוחה, אוכל טעים  ופעילויות מרתקות בהפעלה קלה של הגוף, תזונה, סדנאות צחוק, יצירה שמכוונות כולן להגברת  המודעות, התמודדות נכונה ושמחת חיים. המחיר מצחיק והתמורה נפלאה..

למרות שאריק היה החולה ההמטולוגי היחיד עדין הפיק הרבה מהשבוע.

אנו מאחלים לאריק הרבה בריאות והחלמה מהירה מבעיות רפואיות שהוא עובר שאינן קשורות ב- CML. אנו כולם מקווים לראותו בכנס השנתי בים המלח ולחדש את מפגשי התמיכה שאריק התחיל בהם בקרוב.

 

איחולי הצלחה- כולנו מחזיקים אצבעות לחברינו אילן שנמצא בהליכי הכנה להשתלת מיח עצם מתורם זר מחו"ל. אילן בן ה- 36, אובחן לפני שנתיים והתחיל טיפול בגליבק. אחרי 8 חודשים, כשלא הגיע לתגובה מצופה, עבר לטסיגנה, שגם היא לא הביאה לתגובה טובה. פרופ' נגלר המליץ לו לפני 3 חודשים לעבור השתלת מיח עצם מתורם שנמצא לו בחו"ל. אילן נמצא כעת בתהליכי הכנה להשתלה. בינתיים הוא מטופל בספריסל. המלצנו לאילן לדבר עם חברתינו גלי שעברה השתלה בשיבא גם כן לפני כשנה, והוא יעשה כן בשמחה.

 

חברים חדשים- אנו מקדמים בברכה את החברים החדשים שהצטרפו אלינו בפעם הראשונה ומאחלים להם ולכולם הרבה בריאות ותגובה טובה לטיפולים.

זוהר-אובחן לפני 3 חודשים עם 30,000 כדוריות לבנות. מטופל בגליבק כחודש וחצי. הכדוריות הלבנות ירדו כבר ל- 7000 שזה כמובן בתוך הנורמה, וזוהר למעשה השיג את התגובה הראשונה שהיא תגובה המטולוגית. זוהר בן 60, מרגיש בריא לחלוטין ולא סובל משום תופעות לוואי. זוהר גר בכפר סבא ומטופל בבית חולים מאיר.

עמי- גם עמי תושב כפר סבא בן 62. אובחן בחודש דצמבר 6 ימים אחרי יום ההולדת שלו. יש לו 4 ילדים ו- 5 נכדים. עמי מרגיש טוב מאד, לא שינה מאומה מהרגלי החיים שלו לפני האבחון. מטופל אצל דר מאיה קורן משיבא, בטסיגנה כקו ראשון.

 

 

 

נשמח לראותכם בפגישה הבאה בחודש מרץ

ביום רביעי, 6.3.2013

אל תתנו לתקווה לברוח מליבכם

 

 

לפרטים ושאלות אנא צרו קשר עם:

שרף גיורא, רחוב קיש 15 , נתניה 42248

טלפון:    09-8348498

נייד:      0507-516690

דואר אלקטרוני: [email protected]

 

דפים

יצירת קשר

© 2021, כל הזכויות שמורות ל- עמותת חולי CML בישראל