fbpx

אתר הבית של חולי CML

חנה פלד ז¨ל

חנה פלד היתה בין הראשונות להצטרף לקבוצת חולי סי.אם.אל זמן קצר לאחר הקמתה בשנת 2001. חנה היתה כבר חולה ותיקה עם הרבה נסיון וטיפולים שעברה. חנה היתה מהראשונים בארץ שלאחר שכל הטיפולים הידועים נכשלו, נסעה ליוסטון בארהב אל דר טלפז הידוע והתחילה אצלו את הניסויים הראשונים בתרופה שאז עוד לא שמעו כמעט עליה-sti571  לימים נודעה בשם גליבק.

חנה שהתה ביוסטון תקופה ארוכה מאד (נדמה לי כשנה) והעלויות של הבדיקות והתשלומים לבית החולים היו מאד כבדים. חנה היתה מה שנהוג לכנות חולה עם עמידות ראשונית. למעשה הגליבק לא עבד עליה והיא נשארה כל הזמן % 100 פילדלפיה חיובי. גם העלאת המינון לא עזרה והיא המשיכה לקחת גליבק במשך מספר שנים.

לפני מספר חודשים החל מצבה להדרדר ובבדיקות הדם התברר שהמחלה עוברת לשלב המואץ. ספירות כדוריות הלבנות הגיעו לסביבות ה-50000 ופיתרון לא היה. חנה יצרה שוב קשר עם דר טלפז ונסעה אליו להתחיל את הניסןי עם תרופת הדור השני- דסטיניב. בתחילה השתפר מצבה והיא אף קבלה אישור מיוחד להמשיך את הניסוי בארץ בבית חולים שיבא.

לפני מספר שבועות עברה המחלה לשלב הסופני של משבר בלסטי. נסיונות נואשים שנעשו בבית החולים להחזיר אותה למצב כרוני ולבצע השתלה נכשלו.

חנה עבדה בביטוח לאומי רמת גן והיתה איתי בקשר תמידי, ולמעשה שמשה לנו כיועצת בכל שאלה או בעיה שהיה למי מאיתנו מול ביטוח לאומי.

לצערי מעולם לא פגשתי את בני משפחתה ולכן גם לא היה לי את מי לנחם

יהי זכרה ברוך

דפים

יצירת קשר

© 2021, כל הזכויות שמורות ל- עמותת חולי CML בישראל