fbpx

אתר הבית של חולי CML

פגישה מס' 135 – מרץ 2016

             פגישת קבוצה למידע ותמיכה לחולי CML

פגישה מספר 135, מרץ 2016

קבוצת המידע והתמיכה הארצית לחולי CML  (לוקימיה מילואידית כרונית), נפגשת אחת לחודש, בדרך כלל בכל יום רביעי הראשון בחודש בשעות 16.00-18.00 בבית החולים לניאדו בנתניה. לעיתים יש שינויים בימי הפגישה ואלו מפורסמים בחלון החדשות באתר האינטרנט של העמותה www.cml.org.il .

המפגש הבא של העמותה יתקיים ביום רביעי 13במרץ 2016 (שימו לב! מדובר ביום ד' השני בחודש) בשעה 16.00 בבית הספר לאחיות בבית החולים לניאדו. במפגש אפריל 2016 נארח את ד"ר עדי שחם מבית החולים בילינסון שתדבר על מגוון נושאים רחב הקשורים בבחירת טיפול מותאם אישית לחולה לטיפול במחלה, על תופעות הלוואי השונות של התרופות וההתמודדות עימן ועוד.

בחודש מאי נקיים ערב גאלה חגיגי לציון 15 שנות פעילות של העמותה. האירוע שיכלול ארוחת ערב והופעות בסגנון ערב ישראלי בניחוח ים תיכוני, יתקיים ביום ראשון 15.5.2016 בשעות 18.30-23.00 באולם האירועים THE ONEברחוב המלאכה 11 באזור תעשייה פולג בנתניה. זה אותו אולם בו קיימנו את האירועים הקודמים וששמו לפני השיפוץ היה אורבן. האומנים שיופיעו הם רון שובל, הסטנדאפיסט שאולי בדישי, דקלון וינחה את הערב יוני רועה.

במפגש האחרון היה לנו את העונג לארח את מיכל שלזינגר, מטפלת מוסמכת ברפואה סינית אינטגרטיביתנושא ההרצאה היה המודל המרתק של ריקול הילינג.ריקול הילינגRECALL HEALINGהינה שיטת ריפוי מהפכנית, הגורסת שמחלה איננה טעות של הגוף.בהרבה מצבים המוח יוצר את המחלות שלנו מתוך מנגנון אבולוציוני שמתאים את עצמו למציאות ובכך עוזר לנו לשרוד, כעין אבולוציה והסתגלות אישית ומשפחתית.

 דר' ז'ילבר רנו הינו מפתח שיטת הריקול הילינג. דר' רנו ביסס את עבודותיו על ממצאיו של דר האמר אונקולוג גרמני, שפיתח את הרפואה הגרמנית החדשה, לאחר שהוא עצמו חלה בסרטן. הוא חקר אלפי חולי סרטן ואת הדמיות המוח שלהם. בנוסף ד"ר סבאח וד"ר אטיאס, (יהודים ממוצא מרוקאי) שהיו מוריו של ד"ר רנו, שיכללו והוסיפו.המוח שלנו מכוון להישרדות, כאשר אנחנו חווים מצב גדול של סטרס, מתח, כאשר משהו מטריד אותנו מאוד כמו: מוות של מישהו, תאונה שחווינו, מישהו עזב אותנו , או פשוט תקופה קשה. מבחינת המוח שאחראי להישרדות (המוח האוטומטי) התפקוד שלנו נפגע, אנחנו פחות שמים לב לפרטים ויהיה לנו קשה למצוא אוכל או שנהיה חשופים לפגיעה על ידי טורף.  על מנת להימנע מכך, ישנו מנגנון המחזיר אותנו לתפקוד. פתאום הסטרס הגדול שחווינו לאחר הטראומה, נעלםפתאום חוזרים לתפקוד. זוהי עבודה של המוח האוטומטי שלוקח את החוויה ומאחסן אותה בגוף שלנו.

כל איבר בגוף וכל רקמה בנויים על מנת לאחסן חוויה מתדר אחר,לדוגמא: הכבד יאכסן חוויות של רעב ושל כעסים , השדיים- קשר לילדים, עור – מגע עם הסביבה ועוד…זה נכון לכל האנשים בעולם וגם לבעלי החיים. יש את החלק של המוח שעסוקבמחשבות, רגשות, למידה התפתחות,קבלת החלטות, אמונות, דפוסי חשיבה וכו'. אם החלק הזה נמצא בעודף אנרגטי, יש סוג של "הארקה" כמו במכשיר חשמלי, על מנת למנוע עומס ייתר ופגיעה מערכת. המוח האוטומטי שעסוק בהישרדות, מדחיק את זה לגוף. זה נשאר בגוף ולעיתים זה יכול לחזור ולהופיע בתור מחלה. המוח = מגדל הפיקוח של האורגניזם. מטרתו = השרדות.

מרבית המחלות הן תגובה ביולוגית בין החלק במוח ששולט באיבר החולה לאיבר עצמו. ביטוי של תכנות ביולוגי שקשור לקונפליקט הספציפי.  כאשר אנו באים לטפל באדם חשוב לנו לבדוק איזה קונפליקט יצר את המחלה ובאיזה שלב הודחק הקונפליקט בחייו של אדם ולמה.  בד"כ לאדם תהיה מחזוריות מתמטית בחייו שקשורה למחלה או לאירוע. שנה לפני ההיריון, ההיריון עצמו ושנה לאחר הלידה  –זהו הזמן בו מוחו של העובר והילד מוטענים בתוכנות שילוו אותו לכל חייו. כל מה שקרה לו או להוריו, במיוחד לאם, ישפיע על דפוסי התנהגות, חשיבה ויצירת מחלות.  כל החוויות המשמעותיות שקרו בשושלת. בדרך כלל אנו מסתכלים 3 דורות למעלה, כמה מידע שניתן לקבל.

הרעיון הוא שהצאצאים בשושלת פותרים בעיות שהשושלת לא הצליחה לפתור. זוהי הסתגלות למצבים או תנאים קשים שעלולים לפגוע בהישרדותזוהי אבולוציה – הסתגלות, ברמה משפחתית. מה שאיננו מביאים למודעות אנו פוגשים לבסוף כגורל.מכיוון שבהרבה מקרים, מחלה היא יצירה של המוח, וברוב המקרים נשענת על ארוע מהעבר, ניתן על ידי זיהוי הגורמים בעבר )בשושלת, בזמן ההריון, ובחיים עצמם(לשחרר את הצורך של האדם מהמחלה.  לעיתים מספיק רק להביא את הזיכרון אל המודע כדי לרפא מחלה ולעיתים על האדם לעבור תהליך של שחרור. בדרך כלל כאשר האדם לא מושקע, רגשית בסיפור, המוח יסכים לשחרר מהר.  לדוגמא: גבר שלקה בדלקת פרקים בדיוק באותו גיל שסבו שהוא קרוי על שמו, נספה בשואה. עצם החיבור שנעשה, עשוי להביא לריפוי. דוגמא בחורה צעירה עם אבחון רפואי של מחלה אוטואימונית קשה, מצאנו את ההסבר למחלה בקונפליקט שהיה לה בעיסוק הנוכחי מול הציפיות ממנה בבית.  הטיפול עצמו כולל "מחקר בלשי" בתחומי החיים של האדם. בד"כ אני נותנת שאלון למילוי מראש לפני הטיפול, לפעמים האדם צריך לשאול את בני משפחתו כדי לאמת פרטים.. תאריכים של אירועים חשובים כי לעיתים יש מחזוריות, בגלל שתת המודע שלנו עובד עם אסוציאציות, יש חשיבות להבין את תת המודע של המטופל הספציפי. פעמים רבות קיים גם הקשר משפחתי – "דם סמיך ממים…" ובכל מקרה טראומה/קונפליקט הגורמת לתחושה חזקה )מודעת או לא מודעת(של ירידת ערך עצמי. יש לחפש את הקונפליקט בכל שלב מחייו של המטופל ו/או משפחתו. — על מנת "לעצור את התוכנית" יש לגלות את הזיכרונות שנמצאים בתאים שלנו ולשחרר אותם… עלינו להתחבר לחלק שבתוכנו שיצר את התוכנית הביולוגית הזו..

היתרון הגדול של ריקול הילינג היא באבחנה ובחיבורים שהיא עושה.  לעיתים בעבודה של השחרור והעיכול ניתן לצרף שיטות וטכניקות נוספות כדי לשחרר את העבר  וגם לעזור למטופל ליצור עתיד חדש.

תודה מקרב לב למיכל על ההרצאה השונה ממה שאנו רגילים לשמוע.

קבוצת ווטסאפ לצעירים שבעמותה-

מכיוון שיש בעמותה לא מעט חברים וחברות צעירים שהנושאים שמטרידים אותם ייחודיים להם כמו הריון, ילדים, עבודה וכולי, הקמנו לראשונה קבוצת ווטסאפ לחברי הקבוצה עד גיל 40. להפתעתי יש בקבוצה כ-60 חברות וחברים והתקשורת באמת זורמת. אם שכחתי לצרף מישהו לקבוצה אנא צרו איתי קשר ואוסיף אתכם.

כנס שנתי של העמותה-

כפי שכתבתי בסיכום הקודם אנא שריינו ביומניכם את סוף השבוע של ה- 22-24 לחודש ספטמבר שזה גם יום המודעות הבינלאומי למחלה. בתאריכים אלו נקיים את הכנס העשירי של מודעות ל- CML במלון שלמה המלך באילת עם מגוון ענק של הרצאות , סדנאות והופעות ופעילות חברתית ענפה. בחודש מאי- יוני נתחיל את ההרשמה.

חשוב… חשוב…. חשוב

אתר חיבור חולים-

הלינק לאתר-  www.halil-connect.org.il היכנסו והירשמו !! זו ההזדמנות של כל אחד ואחת מכם לתרום ולו מעט מזמנכם לעזור לחולים חדשים שאולי יצרו אתכם קשר לקבלת מידע והסבר על ההתמודדות היום יומית.

נשמח לראותכם בפגישה הבאה בחודש אפריל 2016

ביום רביעי 13.4.2016

אל תתנו לתקווה לברוח מליבכם

לפרטים ושאלות אנא צרו קשר עם:

שרף גיורא, רחוב אהוד מנור 6 , נתניה 42248

טלפון:    09-8348498

נייד:      050-7516690

דואר אלקטרוני: [email protected]

דפים

יצירת קשר

© 2021, כל הזכויות שמורות ל- עמותת חולי CML בישראל