fbpx

אתר הבית של חולי CML

פגישה מס' 132- דצמבר 2015

             פגישת קבוצה למידע ותמיכה לחולי CML

פגישה מספר 132, דצמבר 2015

קבוצת המידע והתמיכה הארצית לחולי CML  (לוקימיה מילואידית כרונית), נפגשת אחת לחודש, בדרך כלל בכל יום רביעי הראשון בחודש בשעות 16.00-18.00 בבית החולים לניאדו בנתניה. לעיתים יש שינויים בימי הפגישה ואלו מפורסמים בחלון החדשות באתר האינטרנט של העמותה www.cml.org.il .

המפגש הבא של העמותה יתקיים ביום שלישי 5 בינואר 2016 בשעה 16.00 בבית הספר לאחיות בבית החולים לניאדו. שימו לב שוב- המפגש יהיה ביוםפ שלישי בשבוע הראשון של ינואר ולא ביום רביעי. במפגש ינואר 2016 נארח את דר דינה אטיאס מנהלת המחלקה ההמטולוגית בבית חולים בני ציון בחיפה, שתסכם עבורנו את החדשות שהיו לגבי CMLבכנס ההמטולוגים הגדול ה- ASHבחודש דצמבר באורלנדו בארה"ב. במקביל, גם גיורא יציג את הסיכום שלו מהפרספקטיבה של החולים.

במפגש האחרון היה לנו את העונג לארח את נטע פיטקובסקי, הומיאופתית קלאסית. להלן תקציר ההרצאה המרתקת שבה נחשפנו לדרכים אלטרנטיבות לטפל בתופעות הלוואי של הטיפולים שאנו עוברים.

בריאות – היא דבר דינמי המושפע מהרבה גורמים. הגוף שלנו יודע לתקן את עצמו ואנו כלל לא מרגישים. אך לעיתים הוא יוצא מאיזון ואז הוא לוחש לנו שמשהו התקלקל. לרוב… אנחנו לא נקשיב, אז הוא ירים את קולו ועד כדי צעקה ואלו בעצם הכאבים שאנו חווים. הדרך של הגוף שלנו לתקשר עמנו היא באמצעות כאב. רק כך אנחנו נקשיב.

לפני 5 שנים, התחלתי ללוות חולי סרטן בזמן הטיפולים הכימותרפיים ולסייע להם באמצעות הומיאופתיה והיום אני יכולה לומר שלמעשה, בכל סוגי הסרטן: אם יש ניתוח או שאין ניתוח, בזמן הקרנות או כימותרפיה, אחרי השתלה ו/או טיפול ביולוגי. הומיאופתיה יכולה לסייע רבות בכל שלב ושלב וגם באופן כוללני ועמוק.

ההומאופתיה מתאימה לכל הגילאים; אינה ממכרת ואינה כרוכה בתופעות לוואי. נוסף על הסיוע בבעיה העיקרית לשמה הגיע המטופל, להומאופתיה ישנם "ערכים מוספים" – בעקבות הטיפול משתפר התפקוד הפיזי והרגשי באופנים : עלייה בכוחות הפיזיים, בחיוניות, בשמחת החיים, חיזוק המערכת החיסונית, מרץ ומוטיבציה לתהליכי שינוי.

התכשיר ההומאופטי נקרא רמדי, שמופק מחומרים שונים שמקורם ב: חי, צומח ומינרלים. הפקה של רמדי היא תהליך בו נלקחה תמצית ועברה דרך ניעור ייחודית שמבטיחה שתכונות חומר מסוימות  נשארות, בעוד הרעילות והשפעות כימיות שליליות נעלמות ולא יהיו נוכחות ברמדי.

הומיאופתיה יכולה לסייע בכל אחת מתופעות הלוואי של הטיפולים: ביובש במערכת העיכול, בפיסורות הנובעות מכך, בטחורים ובפצעים בפה. באגירת נוזלים, בתחושת העייפות המתמדת, בבחילות ובהקאות. בשינוי כל המדדים לטובה ובכלל, בהעלאת המצב רוח ובהרגשה כללית הירודה בשל ההיבטים הפיזיים הקשים.

אז, מהי הומיאופתיה?

רפואה אלטרנטיבית שהחלה לפני 250 שנה בגרמניה על יד רופא ורוקח.

רפואה אלטרנטיבית ייחודית זו מבוססת על עיקרון הנקרא "דומה בדומה מרפא" זאת אומרת שיש להתאים חומר מהטבע (לרוב צמח או מינרל) לתמונת הפתולוגיה אותו מתאר אינדיבידואל כלשהו. אחרי ש"נחבר" בין שניהם יתחיל תהליך של ריפוי, ניקוי, ריפוי והבראה.

לדוגמה: לנושא בחילות והקאות ישנן בהומיאופתיה 273 תמציות שונות (כיום) שניתן להיעזר בהן:

תמצית ראשונה במעלה עשויה מצמח ונקראת NUX VOMICA  .

הבחילות בה חזקות בעיקר בבוקר, מלוות חוסר תיאבון. יש לעיתים קרובות צמרמורות וקור, התרגשות גם היא משפיעה לרעה.

דוגמה שנייה היא נושא העייפות.

בהומיאופתיה ישנן 326 רמדיז (כיום) היכולות לסייע לעייפות המחייבת שכיבה ומנוחה. רמדי מצויינת היכולה לסייע סימפטומטית נקראת MUR ACהמאפיין אותה היא עייפות גופנית חזקה וחמורה המורגשת מבפנים, מהעצמות, מהמפרקים – תחושת קור וכיווץ. העייפות מוחמרת בזמן רעב ולפני האוכל.

ישנן עוד עשרות דוגמאות לרמדיז היכולות לסייע תוך כדי טיפולים לתופעות לוואי שונות. אך הדבר הגדול באמת בהומיאופתיה והמבדיל אותה מרפואות שונות הוא הרמדי האישית של המטופל.

רמדי זו נבחרת בקפידה לאחר אבחון דקדקני הכולל תצפית ועשרות שאלות המקיפות לא רק את מערכת הגוף השונות אלא גם את המאפיינים האישיותיים של החולה –  עיסוקו, שאיפותיו, הדברים אשר עושים לו טוב, הרגישויות שלו והערכים שלו.

הרמדי האישית שלו מחזקת אותו מבפנים ומביאה אותו למצב לו אני קוראת "פתיחה מחדש" מביאה התבוננות ובחירה מחדש בנושאים השונים של חייו: התעסוקה שלו, התחביבים שלו, הזמן אותו הוא מקצה לפעילויות השונות, מערכות יחסים, מקום מגורים והכי חשוב –  ההבנה וההכרה בעצמו, תיעדוף נכון, שימת עצמו בראש הרשימה ומילוי הצרכים האישיים שלו לפני צורכי הסביבה.

רמדי זו תגרום להבראה מבפנים ולשיפור כל תחומי החיים כמו גם הקלה על כל הסימפטומים מהם סובל אותו מטופל והבאתו לבריאות מאוזנת וטובה לאורך זמן.

הפיתרון ההומאופתי אינו פיתרון "בזק" אך הוא יעיל, טבעי ובעיקר עמוק וחוזר ומעמיק ומסייע להתמודד עם מגוון רחב של בעיות.

תודה מקרב לב לנטע על ההרצאה המעניינת והמרתקת. מי שמעוניין לקבל פרטים נוספים מנטע יכול ליצור איתה קשר באופן פרטי בטל: 052-3769526

עידכונים מהקבוצה-

עידכון לגבי גליבק גנרי-

מכבי– מכבי חזרה להחליף לכל המטופלים החדשים והוותיקים את הגליבק לגנרי החל מ- 1.12.2015 . בעקבות פגישה של נציגי העמותה עם ההנהלה הרפואית של מכבי סוכם שכל חולה יוכל לעשות בדיקת PCR אחת לחודש בחצי השנה הראשונה, שכל חולה שיחווה תופעות לוואי מהאימטיניב של טבע יגיש מכתב רופא והוועדה של מכבי תדון בבקשה להחזירו לגליבק מקורי בזמן קצר של מספר ימים, ושלא יכניסו גליבק גנרי נוסף לפחות שנתיים.

היו כבר מספר חולים שעברו לאימטיניב טבע וחוו תופעות לוואי של: בצקות ברגליים, פריחה בגוף, עייפות, שלשולים. בכל המקרים הידועים לי הקופה החזירה את כולם לגליבק מקורי.

כללית– כללית מעבירה את כל המטופלים שהרופאים המטפלים אישרו לאימטיניב טבע.

לאומית- לאומית למיטב ידיעתי עדיין לא התחילה להעביר מטופלים לאימטיניב טבע אבל זה יתבצע בקרוב.

מאוחדת– מאוחדת החלה מיד אחרי מכבי להחליף טיפול לכל המטופלים ולא הגיבה עד כה למכתבים שלנו. יש לנו כבר מקרים של מטופלים במאוחדת שפנו עם מכתב רופא וחלק גם עם מכתב חריף של עו"ד והקופה אישרה מיידית החזרה של המטופל לגליבק מקורי.

לסיכום- בבדיקה משפטית שערכנו אין בסיס להגיש תביעה ייצוגית נגד כל הטיפול על החלפת טיפול לחולה מאוזן. הנחיות מנכל משרד הבריאות משנת 1999 בנוגע לשמירה על רצף טיפולי הן המלצות שאינן מחייבות ומאז משרד הבריאות שינה את דעתו ותומך מאד בהחלפת טיפולים לגנריקה. אי לכך המאבק מתמקד בחולה הפרטי. מהניסיון שלנו עד כה כל חולה שהתעקש וניהל מאבק בקופה, קיבל בסופו של דבר את הגליבק המקורי. כל חולה שיש לו סיבות למה לא להחליף טיפול- כמו מחלות נוספות, הקשיים שהיו לו להתרגל לגליבק בהתחלה והחשש משינוי, וכל סיבה רפואית ונפשית אחרת, צריך לבקש מהרופא המטפל מכתב לוועדת חריגים של הקופה שישאירו אותו על הטיפול הקיים. גם חולה שהחליף טיפול ופיתח תופעות לוואי צריך לעשות אותו דבר ולבקש מכתב להחזיר אותו לטיפול הקודם.אם ועדת החריגים של הקופה עונה בשלילה, ניתן לפנות לנציבת קבילות הציבור במשרד הבריאות בטלפון 5400* .

כדי שנוכל לעקוב אחרי הטיפול באימטיניב טבע חשוב מאד שכל חולה שחווה תופעת לוואי כלשהיא על התרופה הגנרית ידווח לי כמה שיותר מהר, בטלפון או במייל.

נשמח לראותכם בפגישה הבאה בחודש ינואר 2016

ביום שלישי 5.1.2016

אל תתנו לתקווה לברוח מליבכם

לפרטים ושאלות אנא צרו קשר עם:

שרף גיורא, רחוב אהוד מנור 6 , נתניה 42248

טלפון:    09-8348498

נייד:      050-7516690

דואר אלקטרוני: [email protected]

דפים

יצירת קשר

© 2021, כל הזכויות שמורות ל- עמותת חולי CML בישראל