fbpx

אתר הבית של חולי CML

פגישה מס' 123- מאי 2014

ב"ה                                                            י"ג'  באייר,  תשע"ד

                                                                 13 למאי,  2014

 

פגישת קבוצה למידע ותמיכה עצמית לחולי CML

פגישה מספר 123, מאי 2014

 

קבוצת המידע והתמיכה הארצית לחולי CML  (לוקימיה מילואידית כרונית), נפגשת אחת לחודש, בדרך כלל בכל יום רביעי הראשון בחודש בשעות 16.00-18.00 בבית החולים לניאדו בנתניה. לעיתים יש שינויים בימי הפגישה ואלו מפורסמים בחלון החדשות באתר האינטרנט של העמותה,  www.cml.org.il.

להלן פרטים על המפגשים הקרובים שלנו: בחודש יוני נקיים את הכנס השנתי שלנו, " סוף שבוע של מודעות ל-CML, מספר 8", בתאריכים 5-7.6 במלון דן כרמל בחיפה. לכנס נרשמו כבר כ- 120 חדרים וזה יהיה הכנס הגדול ביותר שקיימנו עד כה בסוף שבוע. פרטים נוספים בהמשך.

בחודשים יולי ואוגוסט, אנחנו לוקחים פסק זמן לחופשת קיץ, ונתראה שוב אחרי הקיץ בחודש ספטמבר, בפעילות שעדיין לא נסגרה לרגל יום המודעות השנתי ל- CML. פרטים יבואו בהמשך במייל ומומלץ גם לעקוב באתר האינטרנט שלנו.

במפגש האחרון היה לנו את העונג לארח את טל אליאס שהוא מומחה לרפואה סינית שלמד והשתלם בסין, וההרצאה נסובה סביב נושא עקרונות הרפואה הסינית בכלל ואיך היא מטפלת בחולי CML בפרט.

ברפואה הסינית אדם שהוא חולה נחשב ככישלון של הרופא המטפל בו, כי האדם יוצא מאיזון ותפקיד הרופא המטפל לשמור על איזון שלו ביום יום ולמנוע מחלות. כדי להבין את נושא הרפואה הסינית, חייבים להכיר כמה מושגי יסוד:

צ'י– אנרגיה שמופקת בגוף ממזון שאנחנו אוכלים ומהאוויר שאנו נושמים. אנרגיה זו זורמת בתוך הגוף ואם הזרימה נעצרת יש סטגנציה ואז יכולה לפרוץ מחלה. כמו שנאמר הצ'י נוצר בגופנו מכמה מקורות: 1. תזונה שאנחנו אוכלים ולכן תזונה לא נכונה גורמת לבעיה שנקראת לחות שזו הצטברות של נוזלים בגוף שיכולה לבוא לידי ביטוי בכאב ראש למשל או במחלה. 2. האוויר שאנו נושמים- כשנושמים אוויר מזוהם או כשמעשנים סיגריות הריאות לא מספקות מספיק אנרגיה לגוף. הצ'י משפיע גם על מערכת החיסון של הגוף והוא משמש כמגן שזורם בגוף ומטרתו למנוע מגורמים חיצוניים בלתי רצויים לחדור לגוף.

מרידיאן-  הצ'י זורם בגוף במסלולים שנקראים מרידיאנים שלכל אחד מהמרידיאנים יש קשר לאיבר מסוים בגוף. יש בגופנו 12 מרידיאנים.

YIN\YANG–  ההפכים שמשלימים אחד את השני לשלמות הגוף. המרידיאנים מובילים את הצ'י קודם בחלק ביין ולאחר מכן בחלק היאנג.

5 האלמנטים- התאוריה התפתחה במאה ה-5 לפני הספירה. כל אדם מורכב מאחד מ-5 אלמנטים – עץ, אש, אדמה, מתכת ומים. האלמנט ממנו מורכב האדם משפיע על מצבו הרפואי. כל אלמנט קשור לאיבר בגוף ולכל אלמנט יש קשר לרגש מסוים. לדוגמא- אש- קשור ללב ולמעי הדק, והאנשים הם אימפולסיבים. כשהלב נמצא בחוסר איזון זה משפיע ויכול לגרום לכל סוגי הלוקמיות.  אדמה- קשור לקיבה, טחול ומערכת העיכול ולרגש הדאגה. אלו אנשים שכל הזמן דואגים. כשהגוף תקוע יהיו בעיות במערכת העיכול. אנשי אדמה נוטים לחלות במחלות סרטן השחלות.

מתכת- מערכת הנשימה, ריאות ומעי הגס. מדובר באנשים בודדים, הייטקיסטים שלא מוציאים רגשות החוצה. סובלים הרבה מבעיות נשימה+ מערכת העיכול.

מים- כליות ושלפוחית השתן. הרגש הקשור זה פחד. מים זה כוח הרצון שלנו.

ברפואה הסינית יש 2 אמצעי אבחון עיקריים: דופק- לכל איבר דופק משלו וקיימים 46 סוגי דופק. רק המומחים הטובים ביותר לרפואה סינית יודעים לאבחן דופק של כל איבר ואם יש בעיה באיבר לפי הדופק. לשון- לפי הלשון אפשר לאבחן בעיה רפואית בכל איבר בגוף.

אמצעי הטיפול של הרפואה הסינית: 1. דיקור- מחטים זה כלי למטפל לגעת במרידיאן שהוא חושב שהוא פגוע או סתום וגורם לבעיה רפואית. יש למטפל כ- 380 נקודות שפרוסות בגוף על פני המרידיאנים. המחט חודרת לגוף, נוגעת בעצב, ואז מתחילים בגוף הליכי שחרור הורמונים למערכת הדם. דיקור סיני יעיל מאד לכאבים אורטופדים. 2. צמחי מרפא סינים- זו התחלת הרפואה הסינית. יש כ- 1500 סוגים של צמחי מרפא כולל מינרליים, חיות מיובשות,צמחים וכולי.

איך הרפואה הסינית מטפלת בחולי CML–   יש להבחין בין טיפול לפי הרפואה הסינית לטיפול לפי סטנדרטים המטולוגים ותרופות מקובלות מערביות כמו הגליבק ואחרות. יש גם מקומות בהם משלבים טיפול בשתי השיטות בחולי CML. מטרת הטיפול ברפואה סינית היא ליווי המטופל בשלבים הכרוניים של המחלה באמצעות דיקור סיני , צמחי מרפא ותזונה מותאמת אישית לחולה. בנוסף מטפלים ישירות במחלה במקביל לטיפולים המערביים באמצעות צמחי מרפא מיוחדים למחלה כמו צמח האינדיגו שבניסויים קליניים הראה פעילות נגד תאי CML, ועוד. צמחים אלו עובדים ישירות על מיח העצם ומגבירים את פוטנציאל התגובה לתרופות המערביות. כמו כן משתמשים ברפואה הסינית לטיפול בתופעות הלוואי השונות. של המחלה כמו: אנמיה, עייפות, בחילות, בעיות בעור, כאבי שרירים ועצמות וכולי. הטיפול בתופעות הלוואי מתבצע בעיקר על ידי דיקור.

לסיכום- מטרת הרפואה הסינית ליצור אורח חיים בריא יותר לחולים בכלל ולחולי CML בפרט באמצעות מגוון רחב של טיפולים.

תודה לטל על ההרצאה המעניינת. לשאלות נוספות למתעניינים אפשר לפנות לטל בטלפון: 054-5851923.

חדשות מהקבוצה-

הכנס השנתי שלנו- לסיכום זה מצורפים דף הנחיות למשתתפים בכנס ובנוסף גם את תוכנית הכנס.להתראות בחיפה בחודש הבא !

 

 

 

נשמח לראותכם בפגישה הבאה בחודש יוני

ביום חמישי – מוצ"ש, 5-7.6.2014

אל תתנו לתקווה לברוח מליבכם

 

לפרטים ושאלות אנא צרו קשר עם:

שרף גיורא, רחוב קיש 15 , נתניה 42248

טלפון:    09-8348498

נייד:      0507-516690

דואר אלקטרוני: [email protected]

דפים

יצירת קשר

© 2021, כל הזכויות שמורות ל- עמותת חולי CML בישראל