fbpx

אתר הבית של חולי CML

פגישה מס' 120- פברואר 2014

ב"ה                                                            ה'  באדר א,  תשע"ד

                                                                 5 לפברואר,  2014

 

פגישת קבוצה למידע ותמיכה עצמית לחוליCML

פגישה מספר 120, פברואר 2014

 

קבוצת המידע והתמיכה הארצית לחולי CML  (לוקימיה מילואידית כרונית), נפגשת אחת לחודש, בדרך כלל בכל יום רביעי הראשון בחודש בשעות 16.00-18.00 בבית החולים לניאדו בנתניה. לעיתים יש שינויים בימי הפגישה ואלו מפורסמים בחלון החדשות באתר האינטרנט של העמותהWWW.CML.ORG.IL  

להלן פרטים על המפגשים הקרובים שלנו: המפגש הבא יערך ביום רביעי 5.3.2014 בשעה 16.00-18.00בבית הספר לאחיות בבית החולים לניאדו בנתניה.לבקשת החברים נושא המפגש יהיה ביטוחי הבריאות השונים הקיימים בכלל, ובייחוד התייחסות לנושא ביטח סיעודי בפרספקטיבה של ביטוח לאומי, קופות החולים וחברות הביטוח.
לנושא החשוב מאד הזה הזמנו 2 מרצים: אורית קרמר מנהלת תחום בריאות וסמנכ"לית בחברת הביטוח מנורה, ועו"ד חיים קליר שמתמחה בתביעות של חולים בתחומים אלו. אפשר יהיה כמובן להפנות שאלות למומחים.אני מאד ממליץ לא להפסיד את המפגש הזה כי הנושא מאד חשוב והמרצים הם מומחים בתחום שלא כל יום אפשר לפגוש אותם ולהבין טוב יותר בפני אילו אתגרים אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בעתיד.
במפגש האחרון היה לנו את העונג לארח את רואת חשבון דורית גבאי, מומחית לתחום של מיסוי מקרקעין. דורית הרצתה וענתה לשאלות רבות של החברים בנושא של ירושות של דירות ונחלות, העברות ללא תמורה לבני משפחה וכל ההיבטים המיסויים לגבי פעולות אלו. ההרצאה הייתה יותר סוג של שיחה פתוחה כשרבים מאד מהמשתתפים שאלו שאלות פרטניות לגבי מקרים שלהם, וקשה מאד היה להפסיק את המפגש למרות שהוא התארך עד השעה 18.30.

להלן כמה נקודות עיקריות מההרצאה. לפי החוק הורשה של דירה, מגרש ומקרקעין אחרים, אינה נחשבת כמכירה ולכן אין זה אירוע מס ואין תשלומי מיסים לאור הפטירה של המוריש וקבלת הירושה. כיום אין מס ירושה בישראל (להבדיל מרוב המדינות המערביות כולל ארה"ב), אבל אין שום ביטחון שמס זה לא יוטל שנית בעתיד. אם המנוח לא השאיר צוואה העיזבון שלו יחולק על פי חוק הירושה, כשבמקום התפתח דיון סוער מי מבני משפחת המוריש זכאי לקבל כמה אם אין צוואה. הבסיס הוא שבת הזוג לה שייכים בדרך כלל חצי מהנכסים שומרת על חלקה ובנוסף יורשת חצי מהירושה, והילדים מתחלקים בחצי השני של הירושה. יש כמובן מקרים חריגים ודורית הביאה הרבה סיפורים מהחיים על מקרים מעניינים אלו, של ידועה בציבור וכולי.

חוק מיסוי מקרקעין הוא החוק שקובע כמה יש למסות דירות או מגרשים שמתבצעת בהן עסקה. יש מיסים שחלים על הרוכש- מס רכישה, ויש כאלו שחלים על המוכר בייחוד מס שבח, שהוא מס על השבח – ההבדל בין מחיר המכירה למחיר הרכישה של הנכס. סעיף 27 לחוק קובע שאם נתנה מתנה ונותן המתנה נפטר זמן קצר או בתוך 5 שנים מיום נתינתה, לא תחשב המתנה- למתנה כי אם להורשה. בכל הנוגע לנושא הסדר בין יורשים חובה לבחון את זיהוי מקור העיזבון, מי הוא מחלק העיזבון ומה מקורו, האם זו חלוקה ראשונה ושלא התבצעו תשלומי איזון בין היורשים.

החוק מאפשר מספר מסלולים למכור בפטור דירת מגורים מזכה. אחד המסלולים הוא מכירת דירת מגורים שהועברה למוכר בירושה, וזה בתנאי שהמוכר הוא בן זוגו או צאצא של המוריש, ושלמוריש לא הייתה יותר מדירה אחת בעת פטירתו ושאם המוריש היה מוכר את הדירה הוא היה זכאי לפטור ממס שבח. כל אלו תנאים מצטברים.

דורית התייחסה גם לחשיבות של הכנת צוואה על מנת למנוע סכסוכים אפשריים בעתיד בין הצאצאים של ההורים. יש בארץ 6 סוגים של צוואות חוקיות ביניהן צוואות בכתב יד, צוואה בפני 2 עדים ועוד, אבל המומלץ ביותר לעשות צוואה אצל עורך דין.

חוק מיסוי מקרקעין לגבי דירות מגורים עבר רפורמה ב- 1.1.2014 וכדאי מאד ללמוד ולהבין את השינויים. כיום כדי ליהנות מהפטור בגין דירה יחידה צריך לעמוד בכל התנאים המצטברים הבאים: התא המשפחתי המוכר – מוכר את מלוא הזכויות בדירה שנמצאת בישראל והיא דירת מגורים מזכה , היא דירה יחידה ביום המכירה שהמוכר היה בעליה במשך 18 חודשים מאז שהייתה לדירת מגורים ולא ניצל פטור ממס שבח במכירת דירת מגורים אחרת לפי סעיף זה במשך 18 החודשים שקדמו למכירה.

בהזדמנות זו תודה מקרב לב לדורית על היענותה להגיע בהתנדבות ולתת לנו הרצאה בתחום מעניין ופרקטי זה.

חדשות מהקבוצה-

כנס שנתי של העמותה- ההרשמה לכנס השנתי שלנו שיתקיים בסוף השבוע של 5-7 ליוני 2014 במלון דן כרמל בחיפה, מתקדמת יפה, וכרגע רשומים יותר משישים חדרים. מכיוון ששריינו במלון מאה חדרים, אז כדאי להבטיח את השתתפותכם ולהירשם בהקדם. לטובת אלו שלא קיבלו את טופס ההרשמה לכנס, אני מצרף אותו שוב.

אתר חדש של עמותת חולי CML–  אחרי הרבה עבודה קשה, איסוף חומרים ותרגומם, ישיבות עם החברה שבנתה את האתר, עלה בשבוע שעבר לאוויר, האתר החדש של העמותה בכתובת הישנה:  WWW.CML.ORG.IL

באתר יש הרבה חומר והוא עדיין לא מעודכן ב- % 100 ואנחנו עוד מעלים תמונות וחומרים. אשמח אם תכנסו לאתר, תעיינו בו ותחזרו אלי עם הערות והארות גם לחיוב וגם דברים שיש לתקן.

בנוסף יש במערכת הניהול של האתר אפשרות לשלוח ניוזלטר בצורת מייל לכל החברים שברשימת אנשי הקשר שלנו, בלחיצת כפתור אחת. שלחתי ניוזלטר ניסיון כזה לפני כשבוע וביקשתי מכל אחד שמקבל אותו לאשר לי במייל חוזר על קבלתו, אבל לצערי רק חלק קטן אישרו ואני לא יודע אם כולם מקבלים את המייל דרך האתר. אי לכך אני אשלח את הסיכום הזה פעמיים- גם במייל הרגיל וגם בניוזלטר. שוב, אבקש מכל מי שמקבל את הניוזלטר דרך האתר לאשר לי במייל חוזר שקיבלתם אותו עם קובץ הסיכום של המפגש בפברואר.

תודה מקרב לב לכל מי שעזר ותרם להקמת האתר- תמי ובעלה עודד קימלמן על התרגומים מאנגלית, אליעזר על כתיבת הפרק של תופעות לוואי, ועמי, תמי, ניב ורן על התנדבותם לעזור בהעלאת חומרים לאתר.

דורון גולדמן- חברינו דורון שפיתח אי סבילות לכל 3 הטיפולים הקיימים בארץ למחלה, ונשאר ללא אופציות טיפוליות, קיבל היום לראשונה את תרופת הבוסוליפ, שהיא תרופה של חברת פייזר שאינה רשומה בארץ עדיין אבל אושרה בארה"ב ובאירופה. בעזרת גיורא שפנה לחברת פייזר הבינלאומית, אושרה לו התרופה על בסיס חמלה וללא עלות. בהצלחה רבה בטיפול דורון, ותעדכן אותנו איך הולך.

שושנה זנדמן- בצער רב אנו נפרדים מחברת העמותה שושנה, שהלכה לעולמה בעקבות צינטור לב שלא הצליח. אנו שולחים את תנחומינו לבעלה יעקב ומאחלים לו שלא ידע עוד צער.

אילן- חברינו אילן שעבר לפני 5 חודשים השתלת מח עצם אחרי שנכשל בכל התרופות הקיימות, עומד לרוץ בעוד חודש חצי מרתון במסגרת מרתון תל אביב. זה יהיה השג מדהים שקשה אפילו לתאר אותו. אנו מחזיקים לך אצבעות אילן ומעודדים אותך על ההתמדה וההישג האדיר.

 

 

 

נשמח לראותכם בפגישה הבאה בחודש מרץ

ביום רביעי, 5.3.2014

אל תתנו לתקווה לברוח מליבכם

 

לפרטים ושאלות אנא צרו קשר עם:

שרף גיורא, רחוב קיש 15 , נתניה 42248

טלפון:    09-8348498

נייד:      0507-516690

דואר אלקטרוני: [email protected]

 

דפים

יצירת קשר

© 2021, כל הזכויות שמורות ל- עמותת חולי CML בישראל